Als ICP krijgt u de mogelijkheid om uw collega’s in te schakelen bij het beheer van HOVI-informatie. U kunt hierbij gebruik maken van vier te combineren invalshoeken: rollen, dossiers, rechten en gebruikers
Rollen
U kunt een rol definiëren, bijvoorbeeld redacteur, en daar alle rechten aan koppelen die nodig zijn om bijvoorbeeld binnen een faculteit de opleidingsinformatie te beheren. Bij personele wisselingen hoeft u dan alleen nieuwe medewerkers aan de rol te koppelen, en blijven de rechten behouden.
Dossiers
U kunt een bundeling maken van de te beheren producten die u beschikbaar wilt stellen aan een specifieke rol; bijvoorbeeld alle producten van een specifieke faculteit. Komen er opleidingen bij? Dan is het voldoende om deze aan een dossier toe te voegen.
Rechten
Rechten kunnen op verschillende niveaus aan rollen worden toegekend. Over het algemeen kent elk recht ook een tegenhanger: publiceren én depubliceren, nieuw aanmaken en verwijderen.
Gebruikers
Gebruikers zijn individuele medewerkers. Gebruikers krijgen toegang via het gebruikersbeheer. Door gebruikers toe te voegen aan een specifieke rol krijgen ze de rechten die bij die rol zijn gedefinieerd, toegang tot de dossiers die aan die rol zijn toegekend